Review AEON Bandar Dato Onn, JB

Assalamualaikum.

Hari ni idot nak review pasal AEON Bandar Dato Onn.

Actually hari tu pergi AEON direct after pergi ambil vaksin meningococcal di Klinik Azreen. Bila budak2 pun dah nampak AEON tu, apa lagi.. semua merayu2 nak pergi AEON. Memandangkan masa tu weekdays, parking lot agak lengang juga during lunch hour.

Sampai2 je korang akan disambut oleh taman yang sangat cantik berserta bear2 besar di perkarangan AEON. Sesuatu yang menarik dan sesuai untuk korang ambil2 gambar. Manakala kat pintu kiri AEON pula, ada exercising area. Tak faham apa motif ada tempat exercise kat situ tau . Tapi, maybe lah untuk pejalan2 kaki yang dah penat joging untuk rehat kejap dan pastu sambung bersenam.haha

Masuk je AEON, korang akan ternampak kedai basikal yang sangat digemari kanak2. Ada basikal, scooter, tricycling,dan macam2 lah. Cuda nak basikal. Capi nak roller blade dan tak pasal2 Syakira pulak nak scooter. Ibu layanzz je lah dengan perangai budak2 ni..

Tapi actually, yang jadi perhatian Idot ialah toilet area kat AEON. Masa tu kak Cuda dah tak tahan sangat nak ke toilet, kami pun carilah toilet paling dekat.


Masuk area toilet je dah nampak toilet for kids. dan yang menariknya tinggi pintu toilet, sink dan sabun cuci tangan semua sama level untuk anak2. Memudahkan untuk budak2 ni belajar independent cara nak ke toilet. Cuma, area kids toilet tu agak open. Orang lalu lalang memang boleh nampak anak2 kita buka seluar sebelum masuk tandas.


lepas setel kak Cuda basuh tangan dan pastu siap lap tangan pakai tissue.. fefeeling adult sangat tau.. kami pun pergilah ke kawasan ibu2 breastfeeding. perghh. ni lagi heaven.





siap ada playground untuk budak2 sementara tunggu ibu2 susukan adik. Ada monkey bar untuk anak2 yang dah pandai pakai seluar. Sambil pakai seluar boleh lah bergayut2..



Kalau nak cuci bontot anak pun dah tak perlu risau air merecik sebab sink yang disediakan memang paras2 pinggang anak. So, air najis pun tak terpecik ke luar sink.

Something more to be compliment ialah, pihak AEON siap sediakan coway machine. Ada air suam dan sangat memudahkan ibu2 nak siapkan susu pada kakak dan abang yang dah penat bermain tadi tu. Semuanya at 1 area dan korang boleh setelkan urusan anak2 dengan selesa macam kat rumah.


Siti bagi 5 bintang!!

Seronokkan kalau pergi berjalan2 dan ada kawasan yang sangat sempurna dan memudahkan macam ni.. <3

You Might Also Like

0 comments

Followers