Trip Mewah Shaklee

Bulan November 2017, saya dah suami dah terpilih untuk join Trip Shaklee (regional) . Kami join trip naik Libra Cruise. Cruise ni bertolak dari Port Klang, ke Langkawi - Phuket - Penang dan ke Port Klang semula.

Total hari dalam cruise ialah 4 hari dan 3 malam.  :)

22/11/2017
630pm

dah kena berkumpul di Port Klang, kami berkumpul di KLIA 2. dalam 430pm dah kena berkumpul , lepas tu pihak Shaklee sediakan total 5 buah dari KLIA 2, ke Port Klang. Arriving to Port Klang dalam pukul 6 camtu. Selesai immigration clearance dan luggage declaration, baru dapat masuk cruise, dalam pukul 7 lebih tau.

kami dapat bilik yang takde tingkap. jadi bayangkan lah kapal bergerak tapi tak nampak pun pergerakan. mabuk habis macam orang pregnant.huh

dalam pukul 8pm, ada welcoming seafood buffet kat Deck 6 (Mariners Buffet), all you can eat, tapi seriously banyak sangat seafood maksudnya banyak sangat cholestrol dan purine. tak bagus untuk pesakit gout dan cardiovascular disease.

Malam tu juga kami ada fire drill dan kedatangan adalah wajib.

Masa ni saya bagitau kat suami, kita mesti belajar emergency drill ni betul2 sebab kalau kapal tenggelam, kita kene cuba untuk hidup and I make him to make promise. Kami mesti hidup sebab ada 3 orang anak2 kecil lagi kat rumah.

23/11/2017
Bangun pagi kami naik kat deck dulu, nak tengok sunrise. wahh, cantiknyaa!
angin kuat pulak tu dan dah nampak Pulau Langkawi. hari tu ada warm up dan exercise. dapatlah bergelek2 sikit walaupun dah lama tak bergelek.haha

tapi treasure hunts pagi tu saya tak join pun, sebab loya habis , mabuk tak hilang lagi.tensenn makk..
turun kat langkawi pun saya tak enjoy sangat, rasa macam hypotension dengan seharian cirit dan muntah.

fuhh!

24/11/17
bangun pagi rasa happy sebab mabuk dah hilang.

pagi ni keluar awal, sebab kami embarked ke Phuket.
dari cruise ke Patong Beach naik beach bot besarrr, boleh muat 150orang dalam tu. besar kan? ada 2 tingkat. tapi bawah ni bukan gambar buat tau. haha

dari Patong Beach, kita naik bus ke port ape ntah.. dari situ kita naik speed boat ke Phuket. Ya Allah, cantik sangat Phuket. air biruuuu saja.

kat sini banyak watersport yang available. saya dan suami dapat banana boat.
rasa menyampah sebab minum air laut banyak gilaa.hahaha
suami saya dah lah asthma, risau betul kalau dia kene asthma attack lepas minum air laut.kah3

lepas main watersports, dapat lunch punyalahhh sedap.
tak habis2 dengan seafood.

ada sotong
ada ketam
udang
sayur jangan lupaa tau

pastu air kelapa fresh! dan pulut mangga. best!

24/11/17 - malam

ada Captain's Night Dinner. dapat makan banyak tau.
tapi sebab kita ni orang Malaysia, tak kena jugak dengan tekak ni kalau takde pedas2. Sebab Chef masak semua guna cheese and butter. Loya tekak den bila dah sampai part dessert. sebab terlalu banyak cheese.

25/11/17

embarked ke Penang. kat Penang ni pun dah disediakan itnerary, jalan2 kat Penang pastu naik ke Penang Skybridge, PERCUMA . Nak makan pun, Shaklee bagi duit belanja RM30.

26/11/17

arrived kat Port Klang, masa ni dah tak larat nak tanggung rindu kat anak2. Dari Port Klang naik bas lagi ke KLIA2, pastu terus balik Benut, ambil budak2. Ibu miss you girls!

overall, trip ni tersangat best.
TOURIST GUIDE POWER
SHAKLEE MEMBER TEAM SEMUA PROFESSIONAL.